www.dearmom.gr

Αρχική/ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ/Υγεία & Ανάπτυξη /Μικροί μαθητές πιο υγιείς από ποτέ! Τι πρόγραμμα πρέπει να ακολουθούν;

Μικροί μαθητές πιο υγιείς από ποτέ! Τι πρόγραμμα πρέπει να ακολουθούν;

Share on Facebook Share on Twitter Share on Google Pin it! Share on Linkedin
Μικροί μαθητές πιο υγιείς από ποτέ! Τι πρόγραμμα πρέπει να ακολουθούν;

από την Ιωάννα Μίχαλου

Οι καθημερινές συνήθειες ενός μαθητή είναι πολύ σημαντικές για την απόδοση και την πορεία του στο σχολείο. Συνήθειες όπως το φαγητό, ο ύπνος και η άσκηση δρουν είτε θετικά, είτε αρνητικά στην απαιτητική του καθημερινότητα. Για να μπορέσεις, λοιπόν, να διασφαλίσεις ότι το περιβάλλον και οι συνήθειες του είναι οι ιδανικές, ώστε να το καθιστούν υγιή και αποδοτικό, πρέπει να έχεις πλήρη έλεγχο στον τρόπο ζωής του. 
Ύπνος: Το πώς, πόσο και πού κοιμάται είναι περισσότερο σημαντικό από όσο νομίζουμε. Μπορεί να κοιμάται πολλές ώρες και να πιστεύεις ότι ξεκουράζεται, ενώ στην ουσία κοιμάται λιγότερες από τις 10 ώρες που είναι κλεισμένος μέσα στο δωμάτιό του, την ίδια στιγμή που ίσως οι 7 ώρες που σου φαίνονται λίγες, να συνιστούν έναν καλό και βαθύ ύπνο. Σημασία έχει να υπάρχει ένας καλός αριθμός ωρών, παράλληλα με ποιότητα στον ύπνο, ώστε η ξεκούραση να είναι ουσιαστική και να βοηθάει μυαλό και σώμα όταν είναι ξύπνιος. Φρόντισε το περιβάλλον του ύπνου του να είναι το ιδανικό και αν εντοπίσεις κάποια διαταραχή συζήτησέ την απευθείας μαζί του. Μην ξεχνάς ότι το να κοιμάται νωρίς είναι πολύ σημαντικό, όχι μόνο για την ξεκούραση αλλά και για τη σωστή ανάπτυξή του. Επίσης, όσο λιγότερο φως τόσο το καλύτερο, καθώς το σκοτάδι δρα ευεργετικά στην παραγωγή μελατονίνης, μιας ορμόνης ιδιαίτερα σημαντικής για την υγεία και το ανοσοποιητικό σύστημα. 
Φαγητό: Μετά από έναν καλό ύπνο, ένα εξίσου καλό πρωινό είναι η τέλεια αρχή της ημέρας. Η σωστή διατροφή βοηθά τους μικρούς μαθητές να είναι και να παραμένουν υγιείς, με σώμα γεμάτο ενέργεια και μυαλό έτοιμο για συγκέντρωση. Ένα πλούσιο πρωινό, ένα υγιεινό δεκατιανό και ένα θρεπτικό μεσημεριανό, μπορούν να χαρίσουν στο παιδί τα κατάλληλα εφόδια για να αντεπεξέλθει κατά τη διάρκεια της ημέρας, ενώ ένα ελαφρύ βραδινό θα κλείσει ιδανικά το 24ωρο. Φρούτα, λαχανικά και φυτικές ίνες είναι σημαντικότατα για την υγεία και την πνευματική του απόδοση, ενώ η πρόσληψη ζάχαρης καλό είναι να μειώνεται στο ελάχιστο. Για να μπορέσεις να έχεις έλεγχο των τροφών, προτίμησε να ξοδεύεις λίγο παραπάνω χρόνο για να ετοιμάζεις το φαγητό του, καθώς οι πεινασμένες επιλογές από την καντίνα μπορεί να οδηγήσουν σε αύξηση βάρους και σε πρόσληψη κακών λιπαρών που επηρεάζουν ακόμα και την ψυχολογία του. Η σωστή διατροφή θέλει προσπάθεια και εκπαίδευση, γιʼ αυτό ξεκίνα από νωρίς!
Σωματική άσκηση: Υγιής μαθητής είναι εκείνος που ακονίζει το μυαλό του, αλλά γυμνάζει και το σώμα του. Ειδικά για τα μικρά παιδιά, κάτι τέτοιο είναι πολύ πιο εύκολο από όσο φανταζόμαστε, καθώς μέσω του παιχνιδιού μπορεί να επιτύχει διασκέδαση, ψυχαγωγία και γυμναστική! Βρες τι του αρέσει και ενθάρρυνέ το να συνεχίσει να το κάνει, ειδικά αν αυτό το βοηθά να αποφορτίζεται από την καθημερινότητα των μαθημάτων και του σχολείου. Τα σαββατοκύριακα προσπάθησε να παίζεις και να αθλείσαι μαζί του, αφού κάτι τέτοιο θα κάνει καλό σε όλους σας!
Συνήθειες: Στην εποχή μας αυτός είναι ο μεγαλύτερος εχθρός. Οι συνήθειες των παιδιών σήμερα τείνουν να περιορίζονται στην οθόνη μιας τηλεόρασης ή ενός υπολογιστή. Προσπάθησε να τα κρατήσεις μακριά και να τα χρησιμοποιεί με μέτρο, αφού οι πολλές ώρες μπροστά στην οθόνη του στερούν ενέργεια, χαρά, ώρες διαβάσματος, παιδικότητα και όλα αυτά αφήνοντας και το σώμα του ακίνητο και μη υγιές.

Share on Facebook Share on Twitter Share on Google Pin it! Share on Linkedin
Σχετικά άρθρα
Dear Mom,
Η άποψη σου και η εμπειρία σου είναι πολύ σημαντική για όλες μας.
Μοιράσου τη μαζί μας!