www.dearmom.gr

Αρχική/ΒΡΕΦΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ/Διατροφή & Θηλασμός /Γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση στα βρέφη και διατροφή

Γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση στα βρέφη και διατροφή

Share on Facebook Share on Twitter Share on Google Pin it! Share on Linkedin
Γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση στα βρέφη και διατροφή

από την Κατερίνα Αλεξογιάννη
σε συνεργασία με την Παιδοδιαιτολόγο  BSc, MSc, RD, Ελένη Κουή

Είναι ένα πρόβλημα που ταλαιπωρεί πολλούς ανθρώπους όλων των ηλικιών σε ολόκληρο τον κόσμο. Ανάμεσά τους και αρκετά παιδάκια που δείχνουν να ταλαιπωρούνται από τα ενοχλητικά συμπτώματα της γαστροοισοφαγικήςπαλινδρόμησης, από βρέφη μέχρι μεγαλύτερα. Πέρα από τις ιατρικές οδηγίες για τις οποίες θα σε συμβουλέψει ο παιδίατρος, υπάρχουν και μερικές βασικές διατροφικές οδηγίες που πρέπει να ακολουθήσεις. 

Όσον αφορά τις πολύ μικρές ηλικίες πρέπει να προσέχεις τον τρόπο με τον οποίο του δίνεις το γάλα του. Θα πρέπει το τάισμα να γίνεται με μικρές ποσότητες και όχι μονορούφι. Προσπάθησε λοιπόν να έχεις έλεγχο της ποσότητας που βάζει κάθε φορά στο στόμα του και κάνε αν χρειαστεί μικρά διαλείμματα για να προλαβαίνει να το καταπίνει. Κράτησέ το σε μια σχετικά όρθια θέση και δώσε αρκετή σημασία στο χρόνο που πρέπει να μεσολαβήσει μεταξύ του φαγητού και του ύπνου. Ο παιδίατρος σου μπορεί να σου συστήσει ειδικό γάλα με συμπληρωματικά στοιχεία για πιο εύκολη χώνεψη. 

Για τις μεγαλύτερες ηλικίες που τρώνε κανονική τροφή ο κανόνας της ποσότητας είναι εξίσου σημαντικός. Μικρά και συχνά γεύματα είναι ιδανικά για τέτοια περίπτωση, όπως και η αποφυγή του ύπνου αμέσως μετά το φαγητό. Επίσης, βοηθάει όταν δεν τρώει ή πίνει την ίδι στιγμή και αφήνει μικρά διαλείμματα μεταξύ του φαγητού και της κατανάλωσης νερού ή άλλου ροφήματος.  Όταν το παιδί φτάσει σε πιο μεγάλη ηλικία και έχει την ευχέρεια να επιλέγει μόνο του τι θα πιει και τι θα φάει, θα πρέπει να είσαι πιο προσεκτική. Καλό είναι να αποφεύγονται τα αναψυκτικά, τα καυτερά και πικάντικα φαγητά, οι λιπαρές τροφές, τα τηγανιτά, τα πολλά γλυκά και κυρίως όσα έχουν σιρόπι, εσπεριδοειδή ή άγουρα φρούτα, τα πολύ ξινά φαγητά και ροφήματα. Αντίθετα τα άπαχα κρέατα, τα ψάρια, τα βραστά, οι πατάτες, τα όσπρια, τα ζυμαρικά είναι ακίνδυνα και δεν επιβαρύνουν το πρόβλημα. 

Φωτογραφία: Shutterstock

Share on Facebook Share on Twitter Share on Google Pin it! Share on Linkedin
Σχετικά άρθρα
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.