www.dearmom.gr

Αρχική/ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ/Διατροφή & Άσκηση/Οι βιταμίνες στη διατροφή του παιδιού σου

Οι βιταμίνες στη διατροφή του παιδιού σου

Share on Facebook Share on Twitter Share on Google Pin it! Share on Linkedin
Οι βιταμίνες στη διατροφή του παιδιού σου

από την Κατερίνα Αλεξογιάννη
σε συνεργασία με την Παιδοδιαιτολόγο  BSc, MSc, RD, Ελένη Κουή

Η διατροφή του παιδιού είναι το πιο σημαντικό κομμάτι στην ανάπτυξή του, κυρίως αν αναλογιστούμε πως είναι ένας από τους λίγους παράγοντες που μπορούμε να επηρεάσουμε με τις επιλογές μας. Δε μπορούμε να παρέμβουμε στο DNA για να ορίσουμε αυτά που είναι γενετικώς ορισμένα, μπορούμε όμως να του προσφέρουμε τα καλύτερα μέσα από τη διατροφή ώστε να μεγαλώσει σωστά και με υγεία. 

Οι βιταμίνες αποτελούν μια σπουδαία διατροφική ομάδα για κάθε παιδί. Το βοηθούν να αναπτύσσεται σωματικά, αλλά και πνευματικά. Ας δούμε τις πιο αντιπροσωπευτικές από αυτές:

Βιταμίνη Α: Είναι ζωτικής σημασίας για την καλή υγεία και ανάπτυξη των παιδιών και πιο συγκεκριμένα στην όραση, την ανάπτυξη των οστών και την προστασία του οργανισμού από λοιμώξεις. Η βιταμίνη Α είναι επίσης σημαντική για την υγεία των κυττάρων και των ιστών όσο και για τα μαλλιά, τα νύχια και το δέρμα. 
Πηγές: καρότο, γλυκοπατάτα, σπανάκι, λάχανο, βρώμη, μάνγκο, ροδάκινο, πιπεριά.

Βιταμίνη C: Η βιταμίνη C είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη και την υγεία των ιστών, των οστών, των ούλων, των αγγείων, ενώ βοηθά στο σχηματισμό ερυθρών αιμοσφαιρίων και βοηθάει στην επούλωση των πληγών. Επίσης, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και προστατεύει από τις λοιμώξεις και βοηθά το σώμα να απορροφήσει το σίδηρο. 
Πηγές: πορτοκάλι, λεμόνι, ακτινίδιο, σπανάκι, ντομάτα, μπανάνα, μπρόκολο.

Βιταμίνη D: Η βιταμίνη D βοηθά το σώμα να απορροφήσει μέταλλα, όπως το ασβέστιο και να χτίσει γερά δόντια και κόκαλα, την ίδια στιγμή που συμβάλλει στην ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού και στην ανάπτυξη των κυττάρων.
Πηγές: σολομός, τόνος, σκουμπρί, ενώ η έκθεση στον ήλιο- πάντα υπό τις προϋποθέσεις ασφαλείας!- συμβάλλει στο να  παραχθεί η βιταμίνη D.\

Βιταμίνη Ε: Είναι σημαντική για το ανοσοποιητικό σύστημα του παιδιού, για τις ζωτικές του λειτουργίες και για την υγεία των κυττάρων και του αίματος. 
Πηγές: αμύγδαλα, φιστίκια, ακτινίδιο, μπρόκολο, σπανάκι. 

Φωτογραφία: Shutterstock

Share on Facebook Share on Twitter Share on Google Pin it! Share on Linkedin
Σχετικά άρθρα
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.